Het fake news van Tweakers.net

Door Yalden op woensdag 8 maart 2017 00:14 - Reacties (25)
Categorie: -, Views: 5.799

Er wordt de laatste tijd veel gesproken over afluisterpraktijken; Merkel werd afgeluisterd, Trump zegt dat hij is afgeluisterd en als je het nieuws op Tweakers.net volgt worden we misschien/waarschijnlijk/zekerenvast gewoon allemaal afgeluisterd. Is dit nou goed of slecht?

Volgens mij is het niet belangrijk of het goed of slecht is, het is gewoon een feit. In deze tijd en in de toekomst is dit gewoon een feit. Punt.

Ja, we hebben regels en wetten die ons tegen dit soort praktijken zouden moeten beschermen maar waar wetten en regels zijn, daar zijn mensen, instellingen en overheden die zich hier niet aan houden en/of ze omzeilen. Ook dit is gewoon een feit waaraan we niet ontkomen. Punt.

Stel dat er aanwijzingen zouden zijn dat Geert Wilders betaald wordt door Poetin en hij zou op het punt staan met zijn PVV de grootste partij van Nederland te worden, zouden we dan van bijvoorbeeld onze AIVD niet verwachten dat ze daar onderzoek naar doen, bijvoorbeeld door zijn telefoon af te luisteren? En als ze dat zelf niet zouden mogen door weet ik veel wat voor wet, zou het dan vreemd zijn dat ze bijvoorbeeld de Belgische inlichtingendienst dat zouden vragen voor ze te doen, als die daar niet door een bepaalde wet door gehinderd worden?

Nee, er zou een regel moeten zijn dat we geen bevriende landen afluisteren, ook niet op hun eigen verzoek, en dat bevriende landen ons niet af mogen luisteren. Werkelijk? Dan zeg je dus in feite dat alleen niet-bevriende landen of zelfs vijandige landen ons af zouden mogen luisteren. Nee, die mogen dat ook niet? Ja, alsof ze zich daar aan zouden houden... Dus, zoals ik al zei; Iedereen wordt afgeluisterd, door iedereen. Punt. Accepteer het maar gewoon. Nu kan je er misschien nog aan ontkomen door in een hutje op de hei te gaan wonen zonder enige electronica maar ook dat zal met de voortgang van de technologische ontwikkelingen op een gegeven moment geen optie meer zijn, als dat überhaupt nog wel een reële optie is.

Dat over het afluisteren, dan over Poetin.

Ik hoor verschillende mensen zeggen dat het makkelijk is om Poetin overal de schuld van te geven en dat we meer naar ons zelf zouden moeten kijken. Ja, want wij vallen met onze bondgenoten ook landen aan zonder dat we door die landen zijn aangevallen, bijvoorbeeld Irak. Of het nou goed of slecht was dat we met zijn allen Irak zijn binnengevallen kan je over in discussie, net zoals je erover in discussie zou kunnen gaan of het goed is wat Rusland momenteel in Oekraïne aan het doen is... tenminste, zolang je niet in Rusland woont, want als je in Rusland woont en je hebt kritiek op Poetin dan wordt je opgepakt, opgesloten, neergeschoten of vergiftigd, en dat is een belangrijk verschil. Dat is waarom onze democratie en die van onze bondgenoten beter is dan het Rusland van Poetin.

Oekraïne is (nog) geen bondgenoot en daarom kan Poetin daar zijn gang gaan. Als Estland, Letland en Litouwen niet in de EU zaten dan zou daar nu heel waarschijnlijk precies hetzelfde gebeuren als in Oekraïne omdat Poetin heel graag niet alleen over de Zwarte Zee controle heeft maar ook over de Baltische Zee en als Poetin eenmaal controle zou hebben over de Zwarte Zee en de Baltische Zee dan is de Noordzee de volgende zee waar de Russische marine graag de baas over zou willen zijn. En dat is waarom Poetin graag zou zien dat de EU uit elkaar zou vallen en waarom wij er alles aan zouden moeten doen om te zorgen dat de EU sterk blijft en sterker wordt. In ieder geval totdat we aan onze grenzen geen landen meer hebben waar je niet alleen wordt afgeluisterd maar ook wordt afgemaakt als je mening niet is wat de dictator van dat land graag wil dat hij is.

En nu mogen jullie in alle vrijheid, zonder bang te zijn daarvoor doodgeschoten of vergiftigd te worden, het met me oneens zijn. Aardig van me, toch?

Volgende: Back with a vengeance... 08-03 Back with a vengeance...
Volgende: Is Trump de Antichrist? 11-11 Is Trump de Antichrist?

Reacties


Door Tweakers user Blokker_1999, woensdag 8 maart 2017 07:46

Accepteer het maar gewoon.
Ik zie niet in waarom ik iets zomaar moet accepteren. Dat is net wat er mis is met onze huidige maatschapij. Mensen doen alsof alles normaal is en denken te snel dat ze er geen invloed op kunnen hebben. Dan krijg je verkiezingen, blijft meer dan de helft van de kiesgerechtigden thuis en gaat men achteraf klagen dat er nooit iets veranderd. Als al die thuisblijvers zouden samenspannen dan hebben ze verdorie een meerderheid in handen, maar dat besef komt bij velen niet.

Door Tweakers user MAZZA, woensdag 8 maart 2017 08:35

Gisteren hebben we kunnen zien wat het probleem is met dit soort afluisterzaken. De hele bende ligt op straat. Nu gaat het hier nog om gerichte afluisterpraktijken en niet om bijvoorbeeld het sleepnet wat de tweede kamer onlangs voorstelde.

En bij zo'n sleepnet worden ook mensen meegenomen die niks met criminaliteit of wat dan ook te maken hebben. Maar stel nu dat hetzelfde gebeurt met alle vergaarde data zoals gisteren gebeurde met Vault 7?

Gericht afluisteren is in mijn ogen prima en in veel gevallen noodzakelijk (zolang er maar een rechter tussen zit die oordeelt of het allemaal past binnen de wet).

Door Tweakers user jvdmeer, woensdag 8 maart 2017 11:43

En wat heeft dit te maken met T.net?

Door Tweakers user migchiell, woensdag 8 maart 2017 12:13

jvdmeer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:43:
En wat heeft dit te maken met T.net?
Of met fake news?

Door Tweakers user onok, woensdag 8 maart 2017 12:26

interessant artikeltje, maar ik snap ook werkelijk niet waarom je dit het fake nieuws van Tweakers hebt gekopt.

Door Tweakers user smurf_nl, woensdag 8 maart 2017 14:00

Haha, ik was ook gelijk op het verkeerde been gezet, dacht dat ging het over de soms dubieuze manier waarop nieuws items die op T.net gebracht worden.

Door Tweakers user Jeroenneman, woensdag 8 maart 2017 14:34

onok schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:26:
interessant artikeltje, maar ik snap ook werkelijk niet waarom je dit het fake nieuws van Tweakers hebt gekopt.
Om de clicks binnen te halen denk ik.

Door Tweakers user Junketsu, woensdag 8 maart 2017 15:58

Jeroenneman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:34:
[...]


Om de clicks binnen te halen denk ik.
Clickbait for the win!

Door Tweakers user mincedmeat, woensdag 8 maart 2017 18:48

Yay, Yalden is terug! With a Vengeance!

Door Tweakers user WhatsappHack, donderdag 9 maart 2017 01:48

Als Putin bijdraagt aan het stoppen van het gefaalfde EU-projectje, dan is het wat mij betreft een enorme held. Kunnen we mooi terug naar de EEG, heerlijk!

Door Tweakers user Harm_H, donderdag 9 maart 2017 01:58

Je maakt een paar goede punten, maar je blog is 'all over the place', zonder structuur en leest niet lekker.

"En dat is waarom Poetin graag zou zien dat de EU uit elkaar zou vallen en waarom wij er alles aan zouden moeten doen om te zorgen dat de EU sterk blijft en sterker wordt. "

Klopt

" Het fake news van Tweakers.net"

Klopt niet. Fake news refereert naar gebeurtenissen of onderzoek dat nooit heeft plaatsgevonden. Je mening is vrij, maar zeggen dat tweakers fake news geeft is gewoon een leugen.

"Iedereen wordt afgeluisterd, door iedereen. Punt. Accepteer het maar gewoon."

Hell no. Innocent until proven guilty. Zonder enige reden mag iemand NIET afgeluisterd worden. Totale inbreuk op privacy en zou strafbaar moeten zijn tegenover de individuen vab x organisatie (bv CIA).

Over fake news gesproken, mijn vriendin hintte op dat CIA autonome auto's wil gebruiken om tegenstanders uit te schakelen. Ondanks dat dit fake news is, geeft het wel een kern van waarheid dat fabrikanten nou niet bepaald software matig te vertrouwen zijn. We moeten autonome auto's open source en updates blijven geven om dit te voorkomen!

Door Tweakers user Pietervs, donderdag 9 maart 2017 12:45

Het fake news van Tweakers.net
Click-bait kop die de lading van het artikel niet dekt: waar op Tweakers kan ik een artikel vinden over Poetin?

Volgens mij is het niet belangrijk of het goed of slecht is, het is gewoon een feit.
Bijzonder naïef: het is, dus we zullen ons er niet tegen verweren?

Dan zeg je dus in feite dat alleen niet-bevriende landen of zelfs vijandige landen ons af zouden mogen luisteren.
Drogredenatie. Het feit dat je zegt dat je je vrienden niet op hun gezicht slaat, wil niet zeggen dat je dagelijks de straat op gaat om onbekenden op hun smoel te timmeren.

Dus, zoals ik al zei; Iedereen wordt afgeluisterd, door iedereen
Ik zal wel de uitzondering op de regel zijn, want ik luister niemand af. Of zou dit weer zo'n drogredenatie zijn?

Door Tweakers user Heppieboeddah, vrijdag 10 maart 2017 10:54

WhatsappHack schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:48:
Als Putin bijdraagt aan het stoppen van het gefaalfde EU-projectje, dan is het wat mij betreft een enorme held. Kunnen we mooi terug naar de EEG, heerlijk!
Dan zou ik eerder opteren voor Benelux, KSG en niet te vergeten paard en wagen

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:36

Blokker_1999 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:46:
[...]
Ik zie niet in waarom ik iets zomaar moet accepteren. Dat is net wat er mis is met onze huidige maatschapij. Mensen doen alsof alles normaal is en denken te snel dat ze er geen invloed op kunnen hebben. Dan krijg je verkiezingen, blijft meer dan de helft van de kiesgerechtigden thuis en gaat men achteraf klagen dat er nooit iets veranderd. Als al die thuisblijvers zouden samenspannen dan hebben ze verdorie een meerderheid in handen, maar dat besef komt bij velen niet.
Hoi Blokker,

Met "accepteer het maar gewoon" doelde ik op het feit dat het gebeurt en dat het alleen maar erger zal worden, waarmee ik niet wil zeggen dat je het er mee eens hoeft te zijn of er wel of niet tegen in verweer kan komen, maar dan nog hebben wij als Nederlandse burgers/stemmers erg weinig invloed op wat bijvoorbeeld de Amerikanen doen. Ik zal hier in mijn volgende blog uitgebreid op terug komen en verder op in gaan.

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:38

MAZZA schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:35:
Gisteren hebben we kunnen zien wat het probleem is met dit soort afluisterzaken. De hele bende ligt op straat. Nu gaat het hier nog om gerichte afluisterpraktijken en niet om bijvoorbeeld het sleepnet wat de tweede kamer onlangs voorstelde.

En bij zo'n sleepnet worden ook mensen meegenomen die niks met criminaliteit of wat dan ook te maken hebben. Maar stel nu dat hetzelfde gebeurt met alle vergaarde data zoals gisteren gebeurde met Vault 7?

Gericht afluisteren is in mijn ogen prima en in veel gevallen noodzakelijk (zolang er maar een rechter tussen zit die oordeelt of het allemaal past binnen de wet).
Hoi Mazza,

Ik ben het er ook niet mee eens dat het gebeurt en zou liever zien dat het niet gebeurt, maar het gebeurt, en we weten nog maar een deel van wat er feitelijk gebeurt en wat er vandaag feitelijk gebeurt is nog maar een fractie van wat er in de toekomst zal gebeuren. Wat ik probeerde te zeggen is dat we dat als feit moeten accepteren en pas als we dat als feit hebben geaccepteerd kunnen we er (misschien) tegen in verzet komen.

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:41

jvdmeer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:43:
En wat heeft dit te maken met T.net?
Hoi jvdmeer,

Zou je je vraag alsjeblieft wat specifieker kunnen maken?

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:42

Hoi migchiell,

om antwoord te geven op je vraag zou je eerst moeten definiëren wat fake news precies is en dat is lastig, maar, ik zal daar in mijn komende blogs verder op ingaan en misschien dat mijn punt dan duidelijker wordt.

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:45

Hoi
onok schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:26:
interessant artikeltje, maar ik snap ook werkelijk niet waarom je dit het fake nieuws van Tweakers hebt gekopt.
Hoi onok,

dankjewel! Je bent blijkbaar niet de enige die mijn titel niet begrijpt. Maar ja, misschien is het handig om niet al te veel op de titel te blijven hangen en het meer over de inhoud te hebben. In ieder geval zal ik mijn best doen die titel in toekomstige blogs beter uit te leggen.

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:46

smurf_nl schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:00:
Haha, ik was ook gelijk op het verkeerde been gezet, dacht dat ging het over de soms dubieuze manier waarop nieuws items die op T.net gebracht worden.
Hoi smurf.nl,

Vind je het vervelend dat je even op het verkeerde been stond?

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:49

Jeroenneman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:34:
[...]


Om de clicks binnen te halen denk ik.
Hoi Jeroenneman,

Natuurlijk hoop ik dat veel mensen mijn blogs lezen, dat lijkt me logisch. Niemand schrijft een blog in de hoop dat niemand hem leest en dus zullen de meeste bloggers proberen een titel te verzinnen die mensen aanspoort de blog te lezen. In dit geval, met inmiddels ruim 5200 views, is dat aardig gelukt.

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:56

Hoi Junketsu,

Clickbait is een beladen term. Voor zover ik weet is clickbait een woord dat wordt gebruikt voor een titel (of iets vergelijkbaars) die een bepaalde inhoud van een artikel doet vermoeden die dan vervolgens niet wordt waargemaakt. Je zou kunnen stellen dat dit in dit geval inderdaad is gebeurt, dat er mensen met een bepaalde verwachting naar deze blog kwamen en dat die verwachting vervolgens niet werd waargemaakt. Als dat zo is, dan heb ik me inderdaad deze keer schuldig gemaakt aan clickbait. Aan de andere kant vind ik toch wel dat mijn blog wel degelijk inhoud heeft en dat die inhoud misschien niet de inhoud is die sommige lezers hadden verwacht betekend wat mij betreft niet automatisch dat het om clickbait gaat. Maar ja, is dat nou wel zo interessant, of de titel van mijn blog wel of niet als clickbait omschreven kan worden? Als het echt puur om clickbait zou gaan zou ik wel iets hebben gebruikt als "Klik hier voor de Femme Taken sextapes!!" Maar nu breng je me op ideeën waar je me misschien beter niet op zou kunnen brengen ;)

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:56

mincedmeat schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:48:
Yay, Yalden is terug! With a Vengeance!
Hoi mincedmeat, dankjewel voor je leuke reactie!

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 17:59

WhatsappHack schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:48:
Als Putin bijdraagt aan het stoppen van het gefaalfde EU-projectje, dan is het wat mij betreft een enorme held. Kunnen we mooi terug naar de EEG, heerlijk!
Hoi Whatsapphack,

dat zou inderdaad een mogelijke uitkomst van het falen van de EU kunnen zijn, maar denk je echt dat als Poetin actief bezig is de EU op te blazen hij als einddoel heeft dat we dan maar terug gaan naar de EEG? Lijkt me, met alle respect, een beetje naïef om dat te denken.

Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 18:08

Hoi Harm_H,
Harm_H schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:58:
Je maakt een paar goede punten, maar je blog is 'all over the place', zonder structuur en leest niet lekker.
Nou allereerst bedankt voor je reactie, je compliment en je kritiek/feedback. Ik zal mijn best doen in de toekomst mijn blogs lekkerder leesbaar en met meer structuur te schrijven.
Fake news refereert naar gebeurtenissen of onderzoek dat nooit heeft plaatsgevonden. Je mening is vrij, maar zeggen dat tweakers fake news geeft is gewoon een leugen.
Ik heb ook niet gezegd dat "tweakers fake news geeft", dat is jouw verkeerde interpretatie.
"Iedereen wordt afgeluisterd, door iedereen. Punt. Accepteer het maar gewoon."

Hell no. Innocent until proven guilty. Zonder enige reden mag iemand NIET afgeluisterd worden. Totale inbreuk op privacy en zou strafbaar moeten zijn tegenover de individuen vab x organisatie (bv CIA).
Goed punt! Inderdaad zijn er in de VS allerlei regels, bijvoorbeeld het 4de amendement van de grondwet tegen "unreasonable search" waar de Amerikaanse inlichtingen- en opsporingsdiensten zich aan dienen te houden. Maar in werkelijkheid blijkt dat zij zich daar dus niet aan houden, dan wel direct dan wel door die regels indirect te omzeilen, bijvoorbeeld door een bevriende buitenlandse inlichtingendienst te vragen het vuile werk voor e op te knappen. Voorbeeld daarvan is wellicht het feit dat een Nederlandse inlichtingendienst ze heeft geïnformeerd over gesprekken tussen de Trump campagne en Rusland. Hoe komt een Nederlandse inlichtingendienst aan die informatie en waarom?
Over fake news gesproken, mijn vriendin hintte op dat CIA autonome auto's wil gebruiken om tegenstanders uit te schakelen. Ondanks dat dit fake news is, geeft het wel een kern van waarheid dat fabrikanten nou niet bepaald software matig te vertrouwen zijn. We moeten autonome auto's open source en updates blijven geven om dit te voorkomen!
Open source is m.i. geen tovermiddel. Ook met open source software blijft het mogelijk te hacken en waar baseer je precies op dat dit fake news zou zijn?

[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 maart 2017 18:11]


Door Tweakers user Yalden, zaterdag 11 maart 2017 18:25

Hoi Pietervs,
Pietervs schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:45:
Het fake news van Tweakers.net
Click-bait kop die de lading van het artikel niet dekt: waar op Tweakers kan ik een artikel vinden over Poetin?
Niet of nauwelijks... Maar, als Poetin achter de informatie blijkt te zitten die via Wikileaks naar buiten is gebracht, in hoeverre zou je dan bijvoorbeeld "WikiLeaks lekt 19.252 e-mails Democratische partij VS inclusief info donateurs" als fake news kunnen omschrijven?
Volgens mij is het niet belangrijk of het goed of slecht is, het is gewoon een feit.
Bijzonder naïef: het is, dus we zullen ons er niet tegen verweren?
Waar zeg ik dat we ons er niet tegen zouden moeten verweren? Mijn vraag is in hoeverre we ons er tegen KUNNEN verzetten en in hoeverre we ons zouden moeten blijven verbazen elke keer als er weer iets nieuws naar buiten komt? Waarom hebben we niet al heel lang geleden als feit geaccepteerd dát het gebeurt en waarom zijn we er ons niet al net zo lang véél sterker tegen aan het verzetten, en, in hoeverre zou dat eigenlijk verstandig zijn?
Dan zeg je dus in feite dat alleen niet-bevriende landen of zelfs vijandige landen ons af zouden mogen luisteren.

Drogredenatie.
Waarom?
Het feit dat je zegt dat je je vrienden niet op hun gezicht slaat, wil niet zeggen dat je dagelijks de straat op gaat om onbekenden op hun smoel te timmeren.
Oversimplificatie.
Dus, zoals ik al zei; Iedereen wordt afgeluisterd, door iedereen
Ik zal wel de uitzondering op de regel zijn, want ik luister niemand af. Of zou dit weer zo'n drogredenatie zijn?
Ik neem aan dat jij een Nederlands staatsburger bent? Dan luister je zelf misschien niemand af, maar dat gebeurt dan in jouw naam, of in ieder geval voor jou als Nederlands staatsburger, door diverse Nederlandse inlichtingendiensten.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 maart 2017 18:26]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.